Pojištění – odškrtnutá položka?

Byli jste pojištěni, ale pojišťovna vám po vyřízení škodní události poslala jen „pakatel“? Jak je to možné? Odpověď bývá jednoduchá.

Zastaralá smlouva, špatně nastavená výše pojistné částky. Chyby. Základní, ale bohužel velmi časté. A navíc další omyl – mnozí lidé slučují pojištění nemovitosti s pojištěním domácnosti zde. Známé pořekadlo, že neznalost zákona neomlouvá, se pojišťování majetku týká úplně stejně.

Co je podpojištění

Přirozenou snahou nás, klientů jakékoli pojišťovny, je platit co nejnižší pojistné. Pokud ovšem jdeme tak daleko, že nesjednáme ochranu proti některým rizikům nebo snížíme hodnotu pojišťovaného majetku, riskujeme velké komplikace. Dojde-li pak k poškození majetku, pojišťovna nám vyplatí jen částku, která bude odpovídat pojistnému plnění sníženému ve stejném poměru, jako je výše sjednané částky ke skutečné hodnotě vybavení domácnosti.

Jak stanovit správnou výši pojistné částky?

Tak, abychom si v případě úplného zničení domácnosti (třeba požárem), dokázali téměř hned pořídit domácnost odpovídající zničenému standardu.

Na co ještě dávat pozor

·         ideálně jednou za dva roky smlouvu revidovat a upravit pojistné podmínky,

·         na podpojištění má vliv nejen modernizace domácnosti, ale například i inflace,

·         hlásit každou změnu (tj. změna vlastníka, podílu na nemovitosti, úmrtí, rozvod atd.),

·         chybně uvedená adresa (pojišťovna v takovém případě škodu nehradí),

·         dostatečné zabezpečení místa pojištění,

·         pečlivě zdokumentovat vzniklé škody,

·         pokud si nejsme něčím jisti, ihned kontaktovat pojišťovacího poradce a konzultovat.

Za pár dní vkročíme do nového roku. Možná by mezi novoročními předsevzetími mělo být i jedno navíc – nepodcenit rizika špatného pojištění.

Zdroj: Portál o bydlení