První ze čtyř domů v Plachého ulici v Plzni zrekonstruován

Plzeň dokončila kompletní rekonstrukci bytového domu v Plachého ulici číslo 42. V objektu vzniklo celkem 13 bytových jednotek 1+1 a 1+kk o podlahové ploše od 22 m2 do 44 m2.

Kromě bytů byly v přízemí vybudovány dvě kanceláře. V příštím roce město dokončí rekonstrukce dalších tří domů v dané ulici. O bydlení v těchto domech nebyl ze strany uchazečů zájem s ohledem na jejich špatný technický stav a nízkou vybavenost. K nezájmu přispívala i nechvalná pověst o této lokalitě. Rekonstrukce objektů má situaci změnit. Do 11 bytů již byli schváleni první nájemci.

„Vlastní rekonstrukce započala v prosinci loňského roku na základě provedeného výběrového řízení. Celkové náklady na ni činily 10,5 milionu korun a kompletně je uhradilo ze svého rozpočtu město Plzeň,“ uvedl plzeňský primátor Martin Zrzavecký.

Kvůli nezájmu o bydlení v městských bytech v Plachého ulici se rozhodlo město zhruba před třemi lety situaci změnit. „Hledaly se varianty nového využití těchto domů. Nakonec byla zpracována projektová dokumentace, podle které teď došlo k úpravě prvního z domů. V rámci stavebních prací prakticky zůstal zachován pouze obvodový plášť domu, nosné zdi, schodiště, sklepy a půdní prostory. Nově bylo zbudováno kompletní vnitřní uspořádání, rozvody elektrické energie, vody, kanalizace a topení. Dům má nová okna a je celý zateplen a odizolován,“ přiblížil radní pro správu městských nemovitostí David Šlouf. Správcem bytů je městem vlastněná akciová společnost Obytná zóna Sylván, jež se stará i o další městské nemovitosti.

Objekt Plachého 42 bude určen pro lidi, kteří se nemohou za tržních podmínek dostat ke standardnímu nájemnímu bytu. V rámci projektu Pilotní testování koncepce sociálního bydlení v Plzni, na který město Plzeň získalo podporu z Ministerstva práce a sociálních věcí České republiky ve výši zhruba 13 milionů korun, budou ve spolupráci Odboru sociálních služeb, odd. sociální práce a metodiky sociálního bydlení a bytového odboru magistrátu vybráni klienti splňující nastavené podmínky pro tento typ bydlení. „Cílem projektu je zajištění dostupnosti nesegregovaného bydlení osobám žijícím na území města Plzně, které jsou ohroženy ztrátou bydlení nebo vynakládají nepřiměřeně vysoké množství příjmů na bydlení, tedy vytvoření funkčního systému sociálního bydlení,“ uvedla Alena Hynková, vedoucí odboru sociálních služeb magistrátu. Pro potřeby projektu proto město Plzeň vyčlenilo minimálně 35 bytů ze svého bytového fondu. A právě 13 z těchto bytů se nachází v nově zrekonstruovaném domě Plachého 42.

V listopadu 2017 Rada města Plzně schválila prvních 11 nájemců do tohoto domu. Obyvatele doporučil magistrátní odbor sociálních služeb, který bude garantovat i sociální práci a zajištěna bude i terénní služba. Nájemní smlouvy budou s klienty uzavřeny vždy na dobu jednoho roku za standardní nájemné, které je v městských bytech 82,10 korun za měsíc a metr čtvereční podlahové plochy bytu. Jednu z kanceláří využijí přímo pracovníci odboru sociálních služeb, kteří budou do domu za klienty docházet a poskytovat jim sociální služby. Druhý nebytový prostor bude nabídnut pro komerční využití. Vhodné by bylo tyto kanceláře využít například pro organizace poskytující poradenství nebo různé služby.

V příštím roce dojde k dokončení rekonstrukce dalších tří domů v Plachého ulici. U domů Plachého 44 a 46 dojde navíc k vybudování výtahu. Byty v těchto domech město nabídne seniorům, kteří se ocitli v bytové nouzi. „V domě číslo 48 počítáme s vybudováním dostupného bydlení, určeného především pro samoživitele s nízkými příjmy, rodiny pečující o postižené dítě a pro další občany. Na rekonstrukci těchto domů je v rozpočtu města vyčleněno 40 milionů korun,“ dodal radní David Šlouf.

Více informací zde

Zdroj a foto: web města Plzeň, redakčně kráceno

Další zprávy

23.02.2018
Na konferenci Den malých obcí byl zahájen již 24. ročník soutěže Vesnice roku v Programu obnovy venkova. Přihlášky mohou obce podávat do 30. dubna.

„Soutěž Vesnice roku spadá do dlouholeté strategie Ministerstva pro místní rozvoj, jak podporovat...

21.02.2018 Každá správa bytového domu je nutně spojena nejen s pasportem objektu a otevřením účetních knih, ale také s evidenčními a organizačními povinnostmi vlastníka objektu.
19.02.2018 Jestliže se chystáte obložit svou koupelnu a nikdy před tím jste to nedělali, získáte řadu zkušeností, často negativních, které vám napříště ušetří spoustu času a energie.
16.02.2018 V minulém díle seriálu jsme se věnovali technické části správy bytového domu, tentokrát se budeme podrobně věnovat stránce ekonomické.
15.02.2018 Prvního ledna 2018 vešel v účinnost zákon č. 225/2017 Sb., kterým se mění zákon č. 183/2006 Sb., o územním plánování a stavebním řádu (stavební zákon), ve znění pozdějších předpisů, a další související zákony.